سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به گزارش خبرنگار برنا این روزها صفحات مجازی اینترنتی به منبع تحقیق و کسب اطلاع بیشتر آدم‌ها به ویژه جوانان بدل شده است آن قدر که برای هر کاری راهی موتورهای جستجوی اینترنتی می‌شود و عبارت مورد نظر را جستجو می‌کنند.

نکته جالب این جا است که هر نوع تحقیقی در این صفحات مجاز است و هیچ محدودیتی هم ندارد تا آن جایی که برخی برای کسب اطلاع از راه و روش شروع دوستی‌های خیابانی در اینترنت جستجو می‌کنند تا خدایی نکرده به خطا نرفته و در حداقل زمان ممکن به مقصد برسند!


البته این صفحات بدون کوچکترین فیلترینگی به راحتی باز می‌شود و اطلاعاتی نظیر این‌که در هر منطقه تهران چطور می‌شود با فردی طرح دوستی ریخت را به مخاطبین ارائه می‌کنند. 

نکته جالب این جا است چرا هیچ نظارتی بر محتوای سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که عملا جوانان را به رفتارهای منافی عفت تشویق می‌کنند صورت نمی‌گیرد!

این درحالی است که دکترهادی پور شافعی، مدرس دانشگاه در این باره به خبرنگار برنا می‌گوید: برای ازدواج، باید آشنایی و شناخت‌ قبل از ازدواج داشت.ابراز علاقه‌های قبل از ازدواج بیشتر کاذب هستند و اگر موجب تشکیل خانواده شوند.

وی با اشاره به ارتباط‌هایی که در دنیای مجازی شکل میگیرد ادامه می‌دهد: متاسفانه ارتباط‌هایی که در جامعه از طریق ایمیل، چت و موبایل بین دختر و پسر انجام می‌گیرد، در سایه بی‌اطلاعی، عدم کنترل و نظارت خانواده‌ها انجام می‌گیرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به نقش خانواده‌ها می‌گوید: جلوی این ارتباط‌ها را نمی‌توان گرفت؛ نمی‌توان تلفن و اینترنت را جمع‌آوری کرد. کنترل و نظارت پدر و مادر مهم است. اگر شرایط تربیتی و اعتماد در خانواده باشد،پدرها و مادرها می‌توانند در همان ابتدای شروع این ارتباط، جلوی توسعه آن را بگیرند. بیشترین آسیبی که خانواده‌ها قبل از ازدواج متحمل می‌شوند، ارتباطات بی‌حدی است که بدون نظارت انجام می‌گیرد.

"زهرا امین مجد" عضو هیات عملی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان نیز دراین باره می‌گوید: رسانه ها افراد را تحریک می‌کنند و افراد راسخ هستند که حق دارند به نیاز جنسی خود توجه کنند. غیر از این مورد سینگنال‌ها و پیام‌های متعددی را به افراد منتقل می‌کنند و مرتب شاهد هستیم که در رسانه‌هایی مثل اینترنت شبکه‌های پورنو که مستقیم پیام‌های جنسی را به افراد منتقل می‌کنند و رسانه‌هایی که از طریق بردن فرد تا مرز تحریک یا ارضاء و بعد رها کردن او پیام‌هایی را به افراد منتقل می‌کنند در همه فیلم و سریال‌های غربی چنین صحنه هایی قابل مشاهده است که افراد را به مرز تخیل جنسی پیش می‌برد.

وی درپایان با تاکید بر این که افراد بعداز این به سوی تامین این نیاز می رود توضیح می‌دهد: شاید نیاز او با دیدن تامین نشود و این موضوع آسیب های دیگری مثل بی بندوباری جنسی، پیدا کردن شریک جنسی، بی حیایی و بی عفتی در همه سطوح و نداشتن حد و مرز برای نظامی مثل خانواده را در پی دارد.


نظر()

 تصادف   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ